KSIĘGARNIA KWALO
Produktów 0 szt. Koszyk
 

ABC praw konsumenta - poradnik kompletny

Streszczenie ebooka

W publikacji można znaleźć informacje, jak reklamować towar oraz w jakim terminie złożyć reklamację do sprzedawcy. Przedstawiamy również różnice między terminami prawnymi, które nastręczają wiele problemów – gwarancją a rękojmią. Ponadto podpowiadamy, gdzie szukać pomocy m.in. w sprawach telekomunikacyjnych, bankowych i turystycznych (z podaniem adresów poszczególnych organów włącznie).

Bardzo szeroko omawiamy także tematykę związaną z pułapkami w umowach (m.in. z deweloperami, biurami podróży, operatorami telekomunikacyjnymi) oraz staramy się wskazać jak unikać tego typu zapisów.

Coraz bardziej popularne są zakupy w internecie, dlatego część poradnika poświęciliśmy zagadnieniu, jak mądrze kupować w sieci. Mamy nadzieję, że duża liczba przykładów oraz wzory pism okażą się Państwu przydatne.

Spis treści

>Od Redakcji [3]/ >Wstęp [9]/ >Zawarcie umowy [11]/ 1. Kim jest konsument [11]/ 2. Jak zawieramy umowę [13]/ 3. Zastanów się zanim kupisz [15]/ 4. Sprzedaż konsumencka [17]/ >Jak reklamować [19]/ 5. Towar niezgodny z umową czyli z reklamacją do sprzedawcy [19]/ 6. Naprawa lub wymiana [23]/ 7. Zwrot towaru [26]/ 8. Ważne terminy [27]/ 9. Rękojmia [34]/ 10. Gwarancja [35]/ >Zakupy wirtualne [37]/ 11. Bezpieczne kupowanie w Internecie [37]/ 12. Co to jest umowa na odległość [40]/ 13. Dziesięć dni do namysłu [41]/ 14. Termin na wykonanie umowy [44]/ 15. Kiedy nie można zrezygnować zakupu w sklepie internetowym [46]/ 16. Niezamówiona przesyłka [48]/ 17. Co zrobić jeśli przesyłka dotarła uszkodzona [49]/ >Podróże [52]/ 18. Zanim podpiszemy umowę z biurem podróży [52]/ 19. Za nieudany wyjazd przysługuje nam odszkodowanie [55]/ 20. Czy cena wycieczki może być podwyższona [59]/ 21. Podróż samolotem [59]/ 22. Zagubiony bagaż [62]/ >Nierzetelny fachowiec [64]/ 23. Umowa o dzieło [64]/ 24. Zaliczka czy zadatek [66]/ 25. Zareklamuj złą usługę [67]/ 26. Niezaczęte prace [70]/ 27. Zmiana fachowca [73]/ >Bierzemy kredyt [75]/ 28. Co to jest zdolność kredytowa [75]/ 29. Umowa o kredyt konsumencki [76]/ 30. Kłopot ze spłatą zadłużenia [77]/ 31. Rezygnacja z kredytu [79]/ 32. Wcześniejsza spłata [81]/ >Mieszkanie [82]/ 33. Pośrednik w obrocie nieruchomościami [82]/ 34. Jak sprawdzić dewelopera [89]/ 35. Umowa deweloperska [89]/ 36. Umowa rezerwacyjna [95]/ 37. Potrzebny jest notariusz [96]/ 38. Wady mieszkania [99]/ >Umowa z operatem telekomunikacyjnym [102]/ 39. Czym jest powszechna usługa telekomunikacyjna [102]/ 40. Telefon na kartę czy abonament [104]/ 41. Jak przenieść swój numer telefonu do innej sieci [105]/ 42. Dostęp do Internetu [107]/ 43. Reklamacje [108]/ >Umowa z zakładem energetycznym [111]/ 44. Umowa o dostawę energii [111]/ 45. Jak zmienić sprzedawcę energii [112]/ >Nieuczciwe praktyki rynkowe [113]/ 46. Czym są nieuczciwe praktyki stosowane wobec konsumentów [113]/ >Zakazane klauzule [116]/ 47. Czym są niedozwolone klauzule umowne [116]/ 48. Zakazane klauzule w naszej umowie [117]/ >Gdzie szukać pomocy [121]/ 49. Rzecznicy konsumentów [121]/ 50. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów [121]/ 51. Urząd Komunikacji Elektronicznej [122]/ 52. Urząd Regulacji Energetyki [122]/ 53. Urząd Lotnictwa Cywilnego [122]/ 54. Inspekcja Handlowa [123]/ 55. Stowarzyszenia Konsumentów Polskich [123]/ 56. Federacja Konsumentów [124]/ 57. Europejskie Centrum Konsumenckie [124]/ 58. Rzecznik Ubezpieczonych [124]/ 59. Bankowy Arbitraż Konsumencki [125]/ >Wykaz aktów prawnych [126]/