KSIĘGARNIA KWALO
Produktów 0 szt. Koszyk
 

Podręcznik trenera

Streszczenie ebooka

Sławomir Jarmuż i Tomasz Witkowski napisali podręcznik, który uczy, jak uczyć innych. Powodowani motywacją prospołeczną postanowili podzielić się posiadaną wiedzą ekspercką, co znajduje swoje potwierdzenie na wszystkich stronach opiniowanej pracy. (...)

Uważam, że książka w sposób istotny wypełnia lukę w polskim piśmiennictwie w zakresie pomocy do szkolenia trenerów. Wśród jej odbiorców widziałabym osoby zajmujące się szkoleniem innych, jak również osoby planujące podjęcie tego typu działalności. Jestem przekonana, że lektura, a właściwie należy napisać praca z książką, skutecznie podniesie jakość ich pracy, a jak sądzę, także i życia.

Z recenzji prof. Marii Strykowskiej
***
Ze zdziwieniem czytałem "Podręcznik trenera". Takich książek przecież zwyczajowo się nie pisze. Niepisana, a obowiązująca wielu autorów "instrukcja" mówi przecież, iż wiedzą sprawdzoną praktycznie nie wolno się dzielić, bo ułatwia się wówczas zadanie konkurentom. Zasada ta widać dr Sławomira Jarmuża i dr Tomasza Witkowskiego nie obowiązuje. I chwała im za to.

Z recenzji dr Stanisława Chełpy


***
Oto jedyny na świecie podręcznik dla trenera biznesowego praktykującego w Polsce, w okresie przemian przełomu XX i XXI wieku! Trenerzy zaawansowani zrobić mogą dzięki tej lekturze "stop klatkę" i zastanowić się nad strategią i wartościami swojej sztuki. Trenerzy mniej zaawansowani znajdą proste i praktyczne wskazówki jak efektywnie przeprowadzić każdą grupę szkoleniową przez proces twórczego i rzetelnego uczenia się. Polecam też tę unikalną książkę Dyrektorom HR, szefom działów szkoleń, wszystkim, którzy treningi zamawiają, wdrażają, oceniają.

z recenzji Jacka Santorskiego, Instytut Psychologii Biznesu


***
Autorzy, opierając się na własnych doświadczeniach z prowadzenia szkoleń (np. dla menedżerów wszystkich szczebli zarządzania) i korzystając z sugestii ich uczestników, stworzyli kompendium wiedzy dla trenerów. Radzą między innymi, jak przygotować szkolenie, jak badać nastawienie i poziom motywacji osób biorących w nim udział. Omawiają sposoby rozwiązywania sytuacji trudnych mogących pojawić się w pracy trenerskiej, a także metody prowadzenia zajęć (np. analizę przypadku, zadania egzystencjalne, symulację, odgrywanie ról). Wskazują, jakie predyspozycje psychologiczne są potrzebne, by być efektywnym trenerem, jakie problemy etyczne pojawiają się w tej pracy i jak ustrzec się wypalenia zawodowego.

"Charaktery", Październik 2004